Înainte de 2009, momentul „intrării oficiale“ a crizei în România, McDonald’s şi Starbucks operau în două industrii diferite. Dar lanţul de fast-food e tentat acum de „consumatorul de trei dolari cafeaua“. Cea de-a zecea cafenea McCafé din țară a fost deschisă în incinta restaurantului McDonald’s Delfinariu din Constanța.
În 2005, McDonald’s a lansat, la nivel internaţional, conceptul de „cafea ca experienţă“. Consumatorilor le-a plăcut „experienţa“ oferită de McDonald’s, iar vânzările de cafea ale lanţului fast-food au crescut la numere cu „două cifre“, potrivit reprezentanţilor diviziei de băuturi a McDonald’s.
La nivel local, McCafé -ul reprezintă „aproximativ 7% din cifra de afaceri a unui restaurant (...) vom atinge şi poziţia de lider în segmentul cafenelelor. Cu 11-12 McCafé vom avea o poziţie foarte importantă şi pe piaţa cafenelelor“, e convins Daniel Boaje, șeful McDonald’s România. (Conform unor surse din piaţă, restaurantele McDonald‘s care au şi McCafé-uri, cum sunt cele din Piaţa Romană sau Unirii, au, anual, peste două milioane de clienţi şi venituri estimate la trei-patru mil. euro).
„Uriaşul“ burgerilor, care hrăneşte, zilnic, aproximativ 140.000 de români, mai mulţi decât orice alt brand de restaurant din ţară, s-a lansat - din decembrie 2010, când a deschis prima McCafé din România - într-o campanie de ocupare a pieţei locale cu cafenele, care vând şi băuturi pe bază de cafea pe care Starbucks le-a adus pe firmament. În prezent, există 10 restaurante McDonald’s în care este integrat şi conceptul de McCafé.
”În evoluția sa, McDonald’s urmează un principiu simplu, bazat pe ascultarea dorințelor clienților: ei sunt cei care ne dictează încotro trebuie să se îndrepte inițiativele noastre. Pentru că încă de la lansarea primului McCafé din România au fost alături de noi, am continuat să investim în exti