Șoferii români vor plăti o taxă auto mai redusă în 2014 față de nivelul actual datorită reducerii cursului de schimb anunțate de Banca Centrală Europeană (BCE) la 1 octombrie. Deși nu este vorba de o reducere semnificativă, ea reprezintă o veste bună pentru șoferii „bombardați” cu noutățile noului Cod Rutier.
Banca Centrală Europeană a anunțat, pe 1 octombrie, un curs de referință de 4,44 lei/euro, nivel luat în calcul pentru timbrul de mediu de la anul. Pentru acest an, cursul luat în calcul a fost de 4,52 lei/euro, ceea ce înseamnă o reducere de 1,63%.
În calculul taxei se va ține cont numai de emisiile de CO2 ale autovehiculului, valoare ce va fi înmulțită cu valoarea în euro a fiecărui gram și cu cota de reducere a timbrului exprimată în funcție de vechime.
Vechimea autovehiculului se calculează în funcție de data primei înmatriculări a acestuia. Potrivit legii, valoarea în lei a taxei se determină pe bază cursului de schimb valutar stabilit în prima zi lucrătoare a lunii octombrie din anul precedent și publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
Cum se „traduce” scăderea
Proprietarul are de plătit, în 2013, pentru o mașină Dacia Duster Euro 5, de 1461 cmc, fabricată în 2012, suma de 119 euro. În 2014, taxa se va reduce la 117 euro.
Pentru un Volkswagen Golf 1390 cmc Euro 4, fabricată în intervalul 2001-2003, taxa plătită de proprietar în acest an este de 264 euro. Ea se va reduce la 259 de euro.
În cazul unei mașini Dacia Super Nova 1747 cmc, Euro 2, proprietarul are de plătit un timbru de mediu de 684 euro în acest an. În 2014, taxa este de 673 de euro.
(business24.ro)
Comentarii.
Șoferii români vor plăti o taxă auto mai redusă în 2014 față de nivelul actual datorită reducerii cursului de schimb anunțate de Banca Centrală Europeană (BCE) la 1 octombrie. Deși nu este vorba de o reducere semnificati