CONCLUZIE Aşa cum a obişnuit, Săptămâna Modei de la Paris a încheiat luna cea mai aglomerată a industriei cu un spectacol al contrastelor şi al controverselor, dar mai ales al hainelor.
Sunt ani în care săptămânile de modă de la New York, Londra şi Milano nu fac altceva decât să pregătească, timid, terenul pentru marele final din capitala Franţei. Show-uri care decurg lin, fără evenimente, tendinţe corecte, fără mari adaosuri de stil şi vedete cuminţi fac parte din preludiul estetic de trei săptămâni. Apoi vine rândului Parisului să stârnească furtuna. La fel cum s-a întâmplat şi anul acesta. După trei evenimente majore, dar liniştite, a patra şi ultima săptămână a modei a avut grijă să acapereze titlurile între 24 septembrie şi 2 octombrie.
De la prezentarea controversată a casei Rick Owens, unde tinere supraponderale şi de culoare au dominat podiumul cu un dans energic, protestatarele goale Femen care au invadat show-ul Nina Ricci şi plecarea legendarului Marc Jacobs de la şi mai legendara casă de modă Louis Vuitton, toate au contribuit la o agitaţie tipic pariziană, când vine vorba de industria modei.
Protestatarele Femen, în mijlocul prezentării Nina Ricci FOTO Reuters
Jos sexismul şi femeile albe!
Două tinere, membre ale grupului ucrainean FEMEN, care luptă împotriva discriminării sexuale şi a patriarhatului exprimat în diverse contexte, au urcat dezbrăcate pe podiumul de defilare, fiind modalitatea preferată a grupului de a protesta. Prezentarea a fost întreruptă preţ de câteva momente, până când oamenii de pază au reuşit să le evacueze, dar a fost îndeajuns timp cât fotografii să imortalizeze momentul devenit celebru.
Tot protest se poate numi şi prezentarea brandului Rick Owens, doar că unul planificat, cu o idee clară: moda nu aparţine doar femeilor albe şi slabe. Motiv pentru care ţinut