Radu Lăzăroiu, director general la Romaqua Group, compania care deţine Borsec, cel mai cunoscut brand local de apă minerală, a spus la ZF Live că majorarea TVA-ului din 2010 a fost o măsură economică “proastă” care a îngheţaţ piaţa în acea perioadă şi care s-a simţit de pe o zi pe alta.
“În 2010 am simţit o scădere, a fost acea măsură economică proastă de mărire a TVA-ului care a fost resimţită de piaţă iar rezultatele s-au văzut de pe o zi pe alta. Piaţa a ingheţat odată cu majorarea TVA-ului şi au trecut vreo trei săptămâni până a început să mişte. Aveai impresia că piaţa a intrat în moarte clinică”, a spus Radu Lăzăroiu în emisiunea ZF Live, de vineri, 4 octombrie.
Lăzăroiu a mai spus la ZF Live că 2009 a fost cel mai bun al companiei din punct de vedere al cantităţii îmbuteliate şi vândute şi că estimările pentru acest an arată o evoluţie asemănătoare celei din 2009.
Deţinută de oamenii de afaceri Octavian Creţu şi Nicolae Palfi, Romaqua este cel mai mare producător de ape minerale de pe piaţa locală, producând anual în jur de 300 de milioane de litri de apă. Romaqua deţine astfel o cotă de piaţă de 30% din totalul producţiei de 1 miliard de litri de apă minerală naturală din România, potrivit lui Lăzăroiu. Compania a intrat în 2008 şi pe piaţa berii cu cele trei branduri Albacher, Dorfer şi Muhlbacher. Pe această piaţă, compania deţine o cotă de piaţă de 9%, evoluţie generată în mare parte de brandul Albacher.
Romaqua este printre puţinele companii cu capital integral românesc care activează pe pieţele apei minerale şi a berii.
Radu Lăzăroiu, director general la Romaqua Group, compania care deţine Borsec, cel mai cunoscut brand local de apă minerală, a spus la ZF Live că majorarea TVA-ului din 2010 a fost o măsură economică “proastă” care a îngheţaţ piaţa în acea perioadă şi care s-a simţit de pe o zi pe alta.
“În 2010 a