Moştenirea lui Walter DaSilva ce a condus iniţial echipa de la Alfa Romeo se simte pregnant şi pe filiera latină a breakului iberic. Leon ST satisface familiştii, cu toate că emoţionalitatea liniilor a presupus diminuarea aptitudinilor de cărăuş comparativ cu Golf-ul 7 Variant.
Combiul Seat Leon ST se vrea a fi mezinul frumos cu filozofia Enjoyneering, în vreme ce vărul Octavia Kombi este cel mai practic break din marea familie Volkswagen. Ca dimensiuni, Leon ST camuflează măsuri compacte, adică are 4.534 mm lungime, 1.816 mm lăţime şi 1.436 mm înălţime. Spaţiul cargo este de 587 de litri, până la un maxim de 1.470 de litri, asta graţie spătarului banchetei fracţionabile 1/3-2/3 şi în ciuda suprafaţei de încărcare care se încăpăţânează să nu fie plană după rabatare. Prin comparaţie, Golf 7 Variant oferă de la 605 litri la 1.620 litri iar recordmanul absolut Skoda Octavia 3 declinată în versiunea Kombi oferă de la 610 litri până la o veritabilă “peşteră” de 1.740 de litri. Standard, Leon ST vine cu bare de armare pe acoperiş.
Opţional, combiul sportiv Leon ST este primul hatch de familie ce vine cu sistemul de lumini Seat Full-LED care în combinaţie cu asistentul la condusul pe timp de noapte te ghidează în întuneric ca în plină zi. Sistemul Drive Profile angajează toate simţurile primare în experienţa de condus. Astfel, şoferul va fi capabil de a vedea, a auzi şi simţi schimbarea în cele trei moduri în care reacţionează noul Leon ST.
Reglajele sistemului Seat Drive Profile oferă personalităţi faţetate ale caracteristicii direcţiei ori răspunsul cutiei cu dublu ambreiaj DSG. Setările Eco, Confort şi Sport sunt anunţate la bord printr-o iluminare ambientală ce se schimbă de la alb la roşu. Asemenea unui tăuraş de coridă în faţa eşarfei roşii a toreadorului, atunci când layout-ul devine purpuriu în modul Sport, şoferul este îndemnat la biciuirea fiecărui