La începutul anilor 90, serialul Dallas revenea în România, la TVR, cu un succes nebun. Cine l-a adus? Cum a fost posibil? Radu Florescu (Saatchi&Saatchi) povestește detaliat în volumul Primul an de publicitate, de Petre Barbu, aflat acum în pregătire.
Radu Florescu:
“Televiziunea Română nu avea bani pentru achiziţia de programe. Noi am cumpărat aceste programe şi la schimb am primit de la TVR spaţii de publicitate. Aveam un minut de reclamă Kent pentru difuzarea unui episod din Dallas. Pe atunci erau permise reclamele la ţigări la TV.”
“Fratele meu, John, m-a ajutat foarte mult în această chestiune. John a deschis multe uşi în străinătate pentru că lucra pentru David Frost. El a girat credibilitate în faţa partenerilor de afaceri străni, de la care am cumpărat programele, pentru că TVR nu avea nici bani şi nici credibilitate.”
Cristi Burci, actualul patron de la Adevărul, lucra atunci cu Radu Florescu:
„El a avut un rol de execuţie. De exemplu, trebuia să aibă grijă ca episoadele să fie subtitrate corect, să nu avem probleme cu livrarea episoadelor, cam atât!”, își amintește managerul de la Saatchi.
O mică neînțelegere cu TVR a provocat o dramă națională: TVR nu a mai dorit reclama Kent, iar Radu Florescu a oprit furnizarea episoadelor.
“A doua zi, toate ziarele au pus pe prima pagină ştirea: „Dallas, oprit la TVR!”. Apoi, la poarta TVR s-au strâns oameni care cereau vehement: „Vrem Dallas, vrem Dallas!”. După alte două zile, televiziunea a reluat difuzarea cu reclamele inserate”, povestește Radu Florescu.
Paginademedia.ro susține proiectul editorial Primul an de publicitate, aflat în pregătire. Săptămânal, publicăm fragmente inedite din volumul lui Petre Barbu.
FOARTE IMPORTANT. Puteți sprijini apariția cărții prin intermediul portalului de crowdfunding we-are-here.ro.
SUSȚINEȚI VOLUMUL PRIMUL AN DE PUBLI