Microsoft vorbeşte de multă vreme despre strategia lor “trei ecrane şi un cloud“. Abia la finalul lui 2013 această strategie va deveni cu adevărat realitate, dar rămâne de văzut cât de receptivi vor fi consumatorii şi cât de mult succes va avea. Haideţi să vedem ce a însemnat această strategie în momentul formulării ei, la începutul lui 2009 şi ce va însemna la finalul lui 2013 – începutul lui 2014, când implementarea ei se va finaliza.
Ce însemnau “trei ecrane şi un cloud“ în 2009?
Ideea a fost făcută publică la începutul lui 2009 şi spunea că utilizatorii vor folosi calculatoare, telefoane şi televizoare care partajează aceleaşi date, aplicaţii, setări şi profile de utilizator prin intermediul internetului şi al unui serviciu de stocare în cloud. Pe scurt, PC-ul, telefonul şi televizorul aveau aplicaţii şi date comune. Ele putea fi folosite oricând, de pe orice dispozitiv, de către utilizator, singura condiţie fiind accesul la internet şi implicit, la cloud.
În 2009 Microsoft lucra la lansarea platformei de cloud computing Windows Azure şi lucrurile erau într-un stadiu incipient. SkyDrive (pe atunci Windows Live Mesh) era la primele versiuni şi soluţiile de stocare şi sincronizare a datelor pentru consumatori începeau să îşi facă apariţia. Dropbox – un competitor important pe această nişă fusese lansat cu mai puţin de un an înainte.
Ca de obicei, gurile rele s-au grăbit să declare această strategie ca fiind lipsită de succes, când ea încă nu fusese cu adevărat implementată. Abia la finalul lui 2013 (cu 4 ani mai târziu), odată cu lansarea Windows 8.1 şi Xbox One, vom putea spune că viziunea Microsoft este o realitate. Dar cum va arăta viziunea la finalul implementării ei?
“Trei ecrane şi un cloud“ = “patru ecrane şi un cloud“ în 2013
Deşi viziunea iniţială era bună, ea a trebuit să evolueze rapid de la “tr