O poanta buna include intotdeauna personaje din mai multe natii, asa ca un banc bun cu CFR nu putea face exceptie de la regula. Dar cand in acelasi vagon de tren, pe ruta Brasov-Bucuresti, stau blocati 9 ore un brazilian, un danez, doi israelieni si mai multi romani, atunci e clar ca viata bate bancul. Si poanta incepe cam asa.
Luni, 30 septembrie, plec spre Brasov cu un Mercedes-Benz Viano (shuttle), alaturi de cativa inalti oficiali ai unei companii germane care au investit aproape un miliard de euro in Romania si care inaugureaza o noua fabrica in judetul Brasov.
Ploua abundent, pe DN 1 se merge bine, iar Valea Prahovei este un spectacol de toamna ce are in rolul principal aramiul. E o perioada superba sa traversezi Romania! Ploaia, asemenea unor farduri scumpe, acopera gropile din obrajii subtiri ai asfaltului, spala praful si da un plus de culoare copacilor care strajuiesc drumul.
Un microbuz e rasturnat la Posada si un Renault Megane facut conserva de un camion zace in curtea Politiei Sinaia. Sunt ca niste ingrediente amare specifice locului si nici nu e nevoie sa stii germana ca sa intelegi ca pasagerii din shuttle se mira. Soferul nostru imi spune doar mie, in romana, ca toti cei trei barbati din Renault Megane au murit, in accidentul de dimineata. Nici macar nu mai stii ce masina e, dar eu recunosc forma locasului pentru unul dintre stopuri pentru ca voiam candva sa-mi cumpar un model ca acela.
A doua zi, pe 1 octombrie, cateva sute de oameni se bucura ca in judetul Brasov niste nemti au creat inca 500 de locuri de munca. Fara cianuri.
Prin ferestrele indepartate de mijlocul halei de productie se vede aievea ca ploaia a devenit lapovita, iar in nici 30 de minute deja incep sa ma intreb cum voi mai ajunge la Bucuresti in conditii de iarna, cu un Mercedes-Benz Viano cu roti motrice pe spate si anvelope d