Conturile a 2,9 milioane de clienţi ai Adobe au fost atacate în cadrul unui atac cibernetic sofisticat. Hackerii au furat parolele şi numerele de card ale clienţilor. Cu toate acestea, reprezentanţii Adobe nu cred că atacatorii pot avea acces direct la conturile clienţilor.
Adobe a confirmat faptul că atacul a afectat 2,9 milioane de clienţi, iar acum a început să trimită email-uri de avertizare către aceştia, pentru a le schimba parola, potrivit lui Brad Arkin de la Adobe. "Regretăm acest incident", a spus Arkin pentru BBC. Softurile afectate au fost cele din suita Acrobat, folosite pentru Reader.
Toţi cei care au conturi oficiale pe Adobe ar trebui să-şi schimbe parolele şi conturile, pentru a evita folosirea acestora de către hackeri şi pe alte site-uri. Pentru aceşti clienţi afectaţi, Adobe oferă un an de abonament gratuit.
Ce s-a întâmplat în timpul atacului?
Codul sursă al software-ului Adobe a fost infiltrat de către hackeri. Aceştia au obţinut acces la datele utilizatorilor ]n permanen'[.
Iniţial, atacul a fost raportat în luna august de către specialistul în securitate Brian Krebs. Acesta ar fi fost dat de o reţea de hackeri foarte pricepuţi, care au atacat anul acesta şi o reţea de brokeraj din SUA. În codul sursă existau peste 40 de GB de software maliţios.
Tipul de atac este diferit şi complex, deoarece hackerii accesează direct codul sursă al aplicaţiei, îl modifică şi îl folosesc pentru interesele lor. Astfel, atacurile sunt foarte ascunse, dacă nu sunt studiate în permanenţă. Ce se va întâmpla dacă hackerii vor accesa mecanismul de decriptare a datelor?
Adobe încă investighează problemele şi va oferi măsuri noi de securitate pe parcurs. Sunteţi printre clienţii care au primit mail-ul companiei? Anunţaţi-ne şi schimbaţi-vă datele de autentificare!
Vă aşteptăm pe Facebook - Tech Adevărul.
Articolul s