Cu siguranţă organizatorii celei de a XXI-a ediţii a Festivalului Internaţiuonal “George Enescu” merită toată lauda pentru că ne-am putut bucura de prezenţa memorabilă a principalelor mari orchestre ale lumii. Cele 28 de zile au fost acoperite integral de participarea unui numeros public, de multe ori peste capacitatea sălilor, drept pentru care, la unele recitaluri, a fost nevoie să se ocupe şi spaţiul scenei cu scaune, pentru invitaţi de seamă. Marele public a avut ocazia unei deconectări spirituale în această manifestare artistică tot mai apreciată pe plan internaţional.
Ar fi fost imposibil ca cineva să poată cuprinde, oricât de interesat ar fi fost, cele optzeci de manifestări, programate în diferite locaţii ale capitalei.
Una dintre manifestările de succes în familia muzicienilor a fost recitalul susţinut de Bianca şi Remus Manoleanu, care a avut loc la Sala Universităţii Naţionale de Muzică Bucureşti. Consemnez cu plăcere acest concert la care a fost interpretat cu succes un reuşit ciclu de lieduri de Viorel Munteanu, pe versuri de Lucian Blaga, în care distinsa soprană Bianca Manoleanu, decan al Facultăţii de Interpretare Muzicală, şi-a dat măsura valorii profesionale.
Deşi în primă audiţie, succesul liedurilor a fost garantat de o interpretare de excepţie, fiind expresia tălmăcirii unei întregi filozofii sentimentale. Succesul lui Viorel Munteanu s-a repetat a doua zi şi la Ateneul Român, tot cu o primă audiţie a unei alte importante piese pentru clarinet solo, “Invocaţii”.
Dar apariţia în Festival a Corului Naţional de Camera Madrigal, prezent la toate ediţiile anterioare ale festivalului, a impresionant din nou şi la jubileul celor 50 de ani de la înfiinţare a acestui excelent grup de muzicieni, formaţi de neîntrecutul părinte spiritual Marin Constantin, în cadrul unui excelent Micro Concert, sub conducerea actuală a dirijor