In magazinele sale din China, compania suedeză IKEA se confruntă cu o problemă greu de rezolvat: zilnic, mii de vizitatori vin să doarmă pe saltelele lor sau pur şi simplu să organizeze un picnic la raionul de mobilă, scrie Le Figaro.
De teamă că ar putea jigni potenţialii clienţi, conducerea IKEA închide ochii în faţa acestui fenomen, nefăcând nimic pentru a-l combate. Cert este că adaptarea la obişnuinţele clientelei chineze este o provocare permanentă pentru companiile care se instalează în China, scrie cotidianul francez. Comportamentul clienţilor chinezi ai IKEA le-ar putea părea occidentalilor foarte surprinzător.
Picnic la marginea...mesei
La raionul de mobilă de bucătărie, în special, a devenit o obişnuinţă să vezi lumea consumând ceva, cam ca la picninc, cu termosul cu ceai fierbinte alături şi sendvişul în mână, stând pe scaunele şi la mesele din magazin.
Uneori, tinerii îndrăgostiţi se răsfaţă pe canapelele magazinelor, împărţindu-şi tandreţuri şi chiar fotografiindu-se tolăniţi pe spaţioasele canapele pentru sufragerii.
Un somn binevenit
La raionul de mobilier pentru dormitoare vizitatorii se simt cel mai bine. Tinerii nu ezită să se descalţe şi apoi să se strecoare pe sub cuverturile de pe paturile expuse, pentru a trage chiar un pui de somn. Uneori familii întregi se întind pe paturile magazinelor, pentru a face o mică siestă înainte de a reporni la plimbare.
Intr-un articol publicat luna trecută, un jurnalist de la South China Morning Post descrie, cu fotografii care imortalizează momentul, o scenă incredibilă care s-a petrecut într-o zi de sâmbătă în care aglomeraţia la magazinul din Beijing era la apogeu:”într-un pat king size, un băieţel se trezeşte din somn, după ce şi-a făcut siesta, alături de bunica sa, care şi ea este adormită. Bătrâna l-a ajutat pe copil să uri