Modul în care se pun bazele unei companii în primele săptămâni poate prezice succesul sau falimentul afacerii în viitor, scrie Mashable.
Fondatorii a cinci startup-uri câştigătoare a unei competiţii care identifică afacerile cu potenţial nou înfiinţate, „Shopify Build-a-Business”, au oferit câteva sfaturi utile pentru cei care vor să înceapă un business în mediul online.
La competiţie au participat 100.000 de startup-uri, însă numai cinci au fost premiate pentru strategia prin care şi-au pus bazele la început: GameKlip, care comercializează un controller de gaming pentru smartphone-uri, GoldieBlox, magazin online cu o serie de cărţi cu jucărie pentru copii, Fresh-Tops, un magazin de modă exclusiv, Canadian Icons, muzeu şi magazin online şi SkinnyMe Tea, care vinde un produs natural pentru slăbit şi detoxifiere.
1. Hotărâţi şi acţionaţi
Toţi cei cinci antreprenori au descoperit o problemă care avea nevoie de o soluţie. În loc să lase ideile să le „scape” printre degete, au decis să creeze soluţii. Ryan French, fondatorul GameKlip, se afla într-o dilemă legată de un controller pentru smartphone.
„Am început să caut o soluţie la problemă pe care o aveam în loc să caut un produs pe care să-l vând”, a spus Ryan.
2. Testaţi de mai multe ori
Un motiv principal pentru care mulţi antreprenori dau greş este faptul că investesc mult timp şi bani în produsele lor înainte de a vedea dacă există o piaţă pentru ele. Câştigătorii concursului Shopify şi-au testat produsele din perspectiva pieţei înainte de a le lansa.
Managementul Fresh-Tops a presupus la început că ambalajele atrăgătoare le vor creşte vânzări, apoi au realizat imediat că este mai bine să se concentreze pe livrare rapidă şi pe calitatea produselor decât pe ambalare, care le micşora profiturile.
„Încearcă până găseşti cea mai bună variantă. Fii versatil şi fl