Horaţiu Ţepeş şi-a deschis fabrica de ţiglă metalică în 2008, când mai toate firmele au preferat să reducă investiţiile şi bugetele
Înfiinţată în 2007, compania braşoveană Bilka Steel şi-a majorat afacerile de patru ori pe timp de criză. Compania a demarat activitatea de producţie în 2008, când mai toate companiile au preferat să reducă investiţiile şi bugetele. Că miza a fost corectă o dovedesc cifrele. La sfârşitul lui 2007 firma avea doi angajaţi şi o cifră de afaceri de 2 milioane de lei; în 2008 vânzările au ajuns la 16,7 milioane de lei „iar după cinci ani am ajuns la 74 milioane lei, 64 de angajaţi şi 2 milioane mp de ţiglă metalică vândută”, arată Horaţiu Ţepeş, directorul general al companiei.
În 2012 afacerea Bilka a înregistrat un plus de 60% faţă de 2011. În primele 6 luni ale acestui an a înregistrat o cifră de afaceri de 31 milioane lei, în creştere cu 30% faţă de aceeaşi perioadă a lui 2012. „Pentru sfârşitul lui 2013 estimăm o creştere similară cu cea din prima jumătate a anului, cu vânzări de aproximativ 3 milioane mp de ţiglă metalică. Este vorba de o premieră în piaţa autohtonă de ţiglă metalică", spune Ţepeş.
Pentru întregul an, Ţepeş estimează o creştere similară cu cea din prima jumătate a anului (30%), ceea ce se traduce în vânzări de aproximativ trei milioane de metri pătraţi de ţiglă metalică. „Este vorba de o premieră în piaţa autohtonă de ţiglă metalică”, afirmă Ţepeş. Potrivit estimărilor sale, în România un metru pătrat de acoperiş mediu poate costa între 10 şi 18 euro, în funcţie de grosimea tablei.
Conform studiilor Neomar citate de Bilka, valoarea totală a pieţei s-a plasat anul trecut la 66 de milioane de euro, în cădere cu 3% faţă de 2011, iar cota de piaţă deţinută de companie a fost de 15%.
Capacitatea de producţie pentru ţiglă metalică a urcat la un milion de metri pătraţi lunar după ce compania şi-