La 27 de ani proaspăt împliniţi, David Karp nu pare un tănâr care să petreacă zi şi noapte cu P.Diddy în cluburile din New York, ci mai degrabă pare a se simţi mult mai confortabil în faţa unui calculator, notează Wall Street Journal.
Dar la sfârşitului lunii iunie a acestui an, CEO-ul Tumblr, o platformă cu peste 108 milioane de bloguri, a trebuit să sărbătorească într-o discotecă din Cannes. Motivul? Şi-a vândut compania sa Tumblr, pentru un miliard de dolari gigantului Yahoo, câştigul său fiind estimat la 250 de milioane de dolari.
Povestea lui Karp începe în cartierul Upper West Side din New York, unde şi-a petrecut întreaga copilărie. La 15 ani, Karp a renunţat să mai meargă la şcoală, studiind de acasă, cu sprijinul părinţilor săi, pentru a-şi urma pasiunea: calculatoarele.
Karp a învăţat singur programare pe calculator la vârsta de 11 ani şi nu a dorit niciodată să-şi „vândă” intelectul vreunui gigant din Silicon Valley, scrie Daily Mail. Într-un interviu din 2012 pentru The Guardian, Karp a spus că a respins sistematic o grămadă de oferte de-a lungul timpului. De asemenea, tânărul a refuzat multă vreme fonduri de la investitorii de capital.
În timp ce colegii săi terminau liceul, Karp era Head of Product la UrbanBaby, un site cumpărat mai târziu de CNET. Karp a plecat în Japonia în 2004, la vârsta de 18 ani, după ce se despărţise de prietena sa. După un an, el s-a întors în America, odată cu boom-ul start-up-urilor şi a fondat Davidville, o companie de consultanţă, lansându-şi propriile sale produse. În 2005, a avut ideea de a înfiinţa Tumblr ca un produs al Davidville, după ce a citit un raport care arata că tot mai multe bloguri sunt înregistrare în fiecare an dar că numărul celor active scade. Ideea platformei Tumblr a fost să ofere o cale simplă celor care vor să-şi infiinţeze un blog, unde să insereze poze, texte sau videocl