Oficialii Companiei de Drumuri iau în calcul realizarea a încă unei autostrăzi între Braşov şi Sibiu, alternativă mai ieftină la clasica rută Piteşti-Sibiu. Din fonduri nerambursabile va putea fi făcută doar una dintre acestea.
Realizarea autostrăzii Piteşti-Sibiu, proiect important care ar lega estul ţării de vest pe direcţia reţelei centrale de transport european TEN-T, pare a fi un obiectiv din ce în ce mai îndepărtat.
Conducerea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a anunţat recent că are în plan construirea unei noi autostrăzi, însă pe relaţia Braşov-Sibiu.
CNADNR nu are încă priorităţile stabilite, iar acest fapt explică mai multe declaraţii contradictorii făcute în ultima perioadă de către directorul general CNADNR, Narcis Neaga. Nu se ştie care autostradă va fi făcută din fonduri europene şi care din alte finanţări, dacă pot fi făcute ambele autostrăzi în acelaşi timp, dacă nu, care din cele două va fi prima şi din ce bani vor fi făcute.
În timp ce Piteşti-Sibiu este amplasată pe segmentul de primă importanţă al reţelei europene de transport TEN-T, Braşov-Sibiu se găseşte pe segmentul secundar al acestei reţele. Obligaţia României este să definitiveze până în 2030 reţeaua principală şi până în 2050 reţeaua secundară.
Potrivit directorului general al CNADNR, anul acesta se va da drumul la un studiu de fezabilitate pentru Braşov-Sibiu, însă doar după ce se va găsi sursa de finanţare.
Sibiu-Piteşti ar absorbi toţi banii pentru 2014-2020
Narcis Neaga afirmă că acest nou proiect, chiar dacă este mai ieftin, nu exclude în nici un caz construcţia autostrăzii Piteşti-Sibiu, de pe coridorul IV, care este inclusă în Programul Operaţional Sectorial Transporturi (POS-T) în exerciţiul financiar 2014-2020. "Autostrada Sibiu-Braşov este o variantă. Una nu o exclude pe cealaltă. Autostrada Sibiu-P