Gruia Stoica, proprietarul GFR, nu accepta să plătească diferenţa de 170 de milioane de euro pentru preluarea CFR Marfă până nu primeşte avizul Concurenţei, iar Ministerul Transporturilor ia în calcul prelungirea termenului-final stabilit pentru 15 octombrie până la 10 decembrie.
După ce joi a virat 20,2 milioane de euro în contul escrow deschis la Banca Transilvania în vederea preluării a 51% din acţiunile CFR Marfă, Gruia Soica, proprietarul Grup Feroviar Român (GFR), compania câştigătoare a licitaţiei de privatizare, mai are de respectat un singur termen, 15 octombrie. Potrivit contractului de privatizare a CFR Marfă, cumpărătorul trebuie să vireze până la jumătatea acestei luni diferenţa de bani până la suma promisă de 202 milioane de euro, adică 170 de milioane de euro. Numai că reprezentanţii GFR au precizat în repetate rânduri că nu vor face plata până nu vor primi avizul Consiliului Concurenţei.
„Ulterior avizării tranzacţiei de către Consiliul Concurenţei şi îndeplinirii condiţiilor din contract, cumpărătorul va achita diferenţa, finalizându‐se astfel privatizarea. Avizarea de către Consiliul Concurenţei este o procedură standard pentru orice tranzacţie de acest fel, în spaţiul european“, se arată într-un comunicat transmis de GFR.
Consiliul Concurenţei nu poate da însă un răspuns într-un timp atât de scurt, adică până la 15 octombrie, preşedintele instituţiei, Bogdan Chiriţoiu, afirmând că o decizie ar putea fi luată chiar şi peste cinci luni.
În cazul în care Gruia Stoica nu virează suma până la 15 octombrie, potrivit prevederilor din Hotărârea de Guvern privind privatizarea CFR Marfă, tranzacţia ar putea fi anulată. Dar oficialii Ministerului Transporturilor au anunţat ieri că, în urma unor discuţii purtate cu reprezentanţii Consiliului Concurenţei, ar putea prelungi termenul până la 10 decembrie.
Mănescu: prelungirea