O maşină nouă, la fel ca una cumpărată la mâna a doua, nu costă niciodată doar atât cât scrie în lista de preţuri. Astfel, ne-am propus să aflăm cât costă, de fapt, să deţii o maşină nouă pe durata unui an.
Oricine şi-a cumpărat vreodată o maşină ştie că există şi alte costuri care ar trebui luate în considerare atât înainte de cumpărare, cât şi după. Pe lângă preţul de achiziţie, un autoturism cu care se circulă frecvent va cere constant bani.
Exerciţiul începe cu o maşină nouă configurată pe site-ul oficial al producătorului. Mai exact, am construit virtual un Ford Focus hatchback cu motor pe benzină de 1,0 litri EcoBoost, care dezvoltă 125 de cai-putere şi care are, potrivit producătorului, un consum mediu de 5 l/100 km.
Am ales echiparea Sport, ce include echipamente standard precum climatizare automată, scaune faţă sport, faruri de ceaţă şi altele, după care am ales de pe lista de opţionale un sistem de alarmă, un sistem de monitorizare a presiunii în pneuri, geamuri electrice spate şi sistemul cruise control.
Citiţi aici analiza integrală
O maşină nouă, la fel ca una cumpărată la mâna a doua, nu costă niciodată doar atât cât scrie în lista de preţuri. Astfel, ne-am propus să aflăm cât costă, de fapt, să deţii o maşină nouă pe durata unui an.
Oricine şi-a cumpărat vreodată o maşină ştie că există şi alte costuri care ar trebui luate în considerare atât înainte de cumpărare, cât şi după. Pe lângă preţul de achiziţie, un autoturism cu care se circulă frecvent va cere constant bani.
Exerciţiul începe cu o maşină nouă configurată pe site-ul oficial al producătorului. Mai exact, am construit virtual un Ford Focus hatchback cu motor pe benzină de 1,0 litri EcoBoost, care dezvoltă 125 de cai-putere şi care are, potrivit producătorului, un consum mediu de 5 l/100 km.
Am ales echiparea Sport, ce include ec