Declinul va fi de 3,6%, online fiind singurul mediu care va creşte
Piaţa de publicitate din România va scădea cu 3,6% în acest an, mediul online fiind singurul care va creşte, potrivit unui raport ZenithOptimedia - Advertising Expenditure Forecasts. "Pentru piaţa de publicitate din România estimăm o scădere de 3,6% în anul 2013. Internetul rămâne în continuare singurul tip de media aflat în creştere, segmentul de performance media aducând o contribuţie majoră acestei creşteri", se arată în studiul citat.
În 2013 internetul va atinge o cotă de 12% din totalul consumului de publicitate din România.
Investiţiile TV se află într-o uşoară descreştere de 3%, în timp ce presa scrisă rămâne principalul tip de media afectat, cu o scădere de 15% pentru ziare şi de 10% pentru reviste. "Preconizăm schimbarea trendului anual în 2014 (după o aşteptare de 5 ani) şi continuarea creşterii în 2015 (însă doar one-digit)", spun reprezentanţii ZenithOptimedia.
La nivel global, piaţa creşte
Piaţa globală de publicitate începe să cunoască o rată de creştere favorabilă, asemănătoare celei din 2012, când creşterea consumului de publicitate a fost amplificată de Jocurile Olimpice de la Londra şi de alegerile din Statele Unite - comparaţia fiind menită să reflecte nivelul la care piaţa de publicitate tinde să se stabilizeze acum, conform studiului Advertising Expenditure Forecasts.
Astfel, în acest an piaţa globală de publicitate va avansa cu 3,5%, aceeaşi rată înregistrată în anul precedent. Evoluţia acestui an atinge în cele din urmă un nivel constant, după o lungă perioadă de eroziune lentă produsă de ştirile economice negative.
ZenithOptimedia prevede pentru următorii doi ani o creştere mai puternică de 5,1% în 2014 şi de 5,9% în 2015 datorată în primul rând redresării economiei europene.
Consumul de publicitate din zonă eu