La scurtă vreme după ce Grupul Publicis a anunţat semnarea acordului final pentru preluarea a 51% din capitalul a cinci agenţii afiliate (Leo Burnett&Target, Starcom MediaVest Group, Optimedia,The Practice şi iLeo), patru top manageri ai grupului au făcut publice câteva detalii despre viitoarea tranzacţie şi consecinţele ei.
Plecând de la metafora folosită de Ştefan Iordache (CEO Leo Burnett & Target, Starcom MediaVest Group, The Practice şi iLeo) pentru a defini mişcarea strategică – „o căsătorie după o lungă şi fericită logodnă” –, Loris Nold (Executive Vice President, Emerging Markets – Publicis Worldwide) a declarat că piaţa românească şi cea regională, în general, reprezintă o bună oportunitate de investiţie în advertising. „Avem planuri şi ambiţii mari pentru această regiune”, a adăugat el.
„Într-o lume care devine tot mai mică, vrem să creăm sinergii, din care clienţii să câştige. Dezvoltăm şi consolidăm. Criza va trece, dar perioadele de turbulenţe trebuie valorificate prin investiţii”, a completat Tomasz Pawlikowski – CEO of Central & Eastern Europe, Publicis Worldwide.
Ceea ce din perspectiva Grupului Publicis este investiţie, pentru piaţa românească se traduce prin concentrare de forţe. Explicaţia pe care o oferă Teddy Dumitrescu (CEO Publicis România şi Optimedia; Country Chairman, Publicis Groupe România) este o prea mare fragmentare a peisajului autohton: „Avem o piaţă de publicitate prea aglomerată. Ar trebui să existe doar doi-trei mari jucători”.
Faptul că în mâna Publicis se strânge astfel o mare putere de negociere n-ar trebui să genereze scăderea ratecard-ului. Publisherii nu trebuie să se simtă ameninţaţi. „Nu venim aici ca să creăm un monopol, ci ca să dezvoltăm sinergii”, a subliniat şi Tomasz Pawlikowski.
Tranzacţia nu va aduce schimbări la nivel managerial sau operaţional pentru cele cinci agenţii, nici angajări,