Denumirea ZEOD RC este acronimul de la „Zero Emission on Demand Racing Car” şi se vrea a fi prototipul competiţional electric ce va fi aliniat de Nissan la startul cursei de 24 de ore de la Le Mans la clasa LMP1 de anul viitor.
Predecesorul Nissan Deltawing, vopsit în negru, şi noul ZEOD RC, în alb imaculat, sunt precum vrăjitorii Sauramon şi Gandalf din trilogia „Stăpânul Inelelor”. Spre deosebire de Deltawing, Nissan ZEOD RC are cockpitul acoperit, cele două cocoaşe de la ceafa pilotului fiind unite într-o unică aripă aerodinamică.
ZEOD RC Le Mans Prototype este construit în Anglia în jurul specificaţiilor monococăi fabricate de Adesse AG, firmă responsabilă printre altele şi de prepararea prototipului Lotus T128 LMP 2. Structura tubulară prezintă aşadar similitudini cu bolidul Lotus, dar există câteva diferenţe clare. Cu tot cu baterii, masa la gol a Nissan-ului ZEOD RC se va înscrie în constrângerile regulamentului, adică va cântări sub 1.000 kg.
Specificaţiile tehnice, puţine deocamdată, aduc în prim plan un tren de rulare hibrid, cu motoare electrice responsabile de propulsia axei spate şi un mic motor termic utilizat pentru reîncărcarea pachetului de baterii cu Litium, tehnologie preluată de la compacta de serie Nissan Leaf. ZEOD RC Le Mans Prototype va fi capabil în linie dreaptă să atingă viteze de peste 300 km/h.
Arma secretă Nissan în cursa de 24 de ore de la LeMans 2014 va fi aşadar un nou concept inedit din prisma eficienţei propulsiei şi a aerodinamicii împrumutată parcă de la supersonicele Blackbird. Atipicul concept dispune la cele două punţi de ecartamente vizibil de mărimi diferite, astfel că partea frontală este extrem de îngustă, cu roţi subţiri de 4 inci pentru a străpunge aerul cât mai facil. Caroseria este monococă şi se lăţeşte în dreptul locului şoferului, care are o poziţie de condus retrasă spre partea posterioară , asem