Pe măsură ce serviciile de e-mail au devenit mai bune, cei care trimit mesaje şi anunţuri în mod abuziv s-au mutat pe reţelele de socializare, unde au şanse mai mari să treacă nedetectaţi, crescând spam-urile cu 355% în prima jumătate din 2013, scrie Mashable.
Spam-urile devin atât de dese pe reţelele de socializare încât unul din 200 de mesaje postate este abuziv, iar 5% din toate aplicaţiile media trimit astfel de mesaje sau posturi, conform celui mai recent studiu făcut de Nexgate, o companie de cercetare.
Pentru a face studiul, peste 60 de milioane de postări au fost colectate de pe Facebook, Twitter, Google +, YouTube sau LinkedIn pe o perioadă de doi ani, din 2011 până în 2013.
„Spam-ul pe reţelele de socializare a devenit o afacere reală pentru cei care trimit mesajele, ceea ce se poate vedea şi în modalităţile sofisticate şi diversificate de a distribui postările abuzive. Industria spam-ului este echivalată la 200 de milioane de dolari numai pe Facebook”, a declarat Devin Redmond, CEO Nexgate.
Cea mai mare putere a spam-ului pe reţelele de socializare este deschiderea pe care o are. E-mail-urile ajungeau la câte un utilizator pe rând, în timp ce postările sau mesajele pe Facebook, spre exemplu, ajung la mii de oameni în acelaşi timp.
Studiul arată că Facebook şi YouTube au cea mai mare rată de spam, raportul celor două reţele de socializare, comparate cu restul, este de 200 la 1.
Pe măsură ce serviciile de e-mail au devenit mai bune, cei care trimit mesaje şi anunţuri în mod abuziv s-au mutat pe reţelele de socializare, unde au şanse mai mari să treacă nedetectaţi, crescând spam-urile cu 355% în prima jumătate din 2013, scrie Mashable.
Spam-urile devin atât de dese pe reţelele de socializare încât unul din 200 de mesaje postate este abuziv, iar 5% din toate aplicaţiile media trimit astfel de mesaje sau posturi,