De Ziua Mondială a Profesorilor, Alianta Natională a Organizatiilor Studentesti din România (ANOSR) trage un semnal de alarmă asupra statutului degradat al profesorilor din România, cauzat de slaba finantare a sistemului de educatie.
Desi educatia a fost declarată prioritate natională de către toate Guvernele României din ultimii ani, acest lucru nu s-a reflectat si în modul în care aceasta a fost finantată. România are nevoie de cadre didactice profesioniste, bine pregătite si motivate să devină modele pentru noile generatii.
Salariile extrem de mici ale profesorilor debutanti au dus însă la situatia în care majoritatea tinerilor care intră în sistem ajung acolo din lipsa altor optiuni, nefiind motivati să urmeze o carieră didactică. Chiar si cei care ajung din pasiune si îsi doresc această carieră, reusesc cu greu să îsi mentină interesul, dat fiind că salariile le permit cu dificultate să îsi acopere chiar si cele mai elementare costuri.
Nu este de mirare acest lucru, având în vedere că datele furnizate de FSLI (Federatia Sindicatelor Libere din Învătământ) în 2011 aratau faptul că banii pe care îi primesc în mână cadrele didactice cu vârstă maximă de 35 de ani sunt în medie la o valoare de 875 de lei. Mai mult, tot FSLI a arătat că dacă un profesor debutant are salariul mediu brut în România de 233 de euro, acelasi profesor debutant are salariul mediu brut la o valoare de 2000 de euro în Austria, Marea Britanie sau Italia, 3000 de euro în Spania sau Germania sau chiar aproape 5000 de euro în Luxemburg, fapt ce plasează tara noastră pe ultimul loc în UE în ceea ce priveste nivelul salariilor acordate profesorilor debutanti.
Ce este mai grav este că tinerii competenţi care îsi doresc să fie profesori nu sunt atraşi de salariile din străinatate doar după ce ies de pe băncile şcolii, ci şi după ce îşi găsesc un loc de mun