Marca Ciao este de mai multi ani motiv de disputa intre revista care a inregistrat acest brand la OSIM si o firma care detine site-ul ciao.ro. Cine castiga lupta, revista sau site-ul?
Revista Ciao SRL si directorul general al acesteia Radu Budeanu au obtinut o prima victorie cand Tribunalul Bucuresti a decis ca firma Macro Development SRL a incalcat dreptul revistei de folosire exclusiva a marcii "Ciao".
"Obliga parata la incetarea imediata a folosirii neautorizate a macilor 'Ciao' pentru clasele 16, 35, 38, 41 din clasificarea de la Nisa si totodata la transferarea numelui de domeniu ciao.ro", se arata in verdictul instantei, citat de Elena Grecu, avocatul revistei.
Numele de domeniu "ciao.ro" a fost inregistrat in 2001 si a fost folosit initial pentru un videochat apoi ca un site de matrimoniale apoi ca un portal de informatii. In 2007 firma Macro Development a cumparat numele de domeniu si a inceput sa il foloseasca pentru „revista on-line de vedete”.
Reclamatul, revista Ciao, este titularul a mai multe marci "Ciao!" inregistrate din 2004 pentru clasa de reviste, publicitate, telecomunicatii si activitati culturale folosind inca de la inceput marca pentru o revista (print) despre viata vedetelor si pentru emisiuni TV avand acelasi subiect.
Elena Grecu
"Avand in vedere principiul specialitatii marcii, folosirea site-ului in scop de videochat sau site matrimonial ori pentru promovarea altor activitati nu ar fi intrat in coliziune cu marca insa faptul ca ulterior inregistrarii marcii reclamantei se schimba profilul site-ului, acesta devenind identic cu cel protejat prin inregistrarea marcilor Ciao! incalca in mod evident drepturile reclamantei", a retinut instanta, potrivit Elenei Grecu.
Singura explicatie plauzibila a folosirii numelui de domeniu de catre parat pentru revista despre vedete