În 2013 nu a fost înregistrată nicio cerere de subvenţionare pentru cursuri de formare a angajaţilor.
Niciun angajator din judeţul Neamţ nu a organizat, în 2013, cursuri de formare pentru propriii angajaţi, deşi, prin lege, o parte din aceste cheltuieli este susţinută din bugetul asigurărilor de şomaj. “Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Neamţ nu a înregistrat, în acest an, nici o cerere din partea angajatorilor. În bugetul pentru acest an nici nu au fost bani alocaţi pentru acest compartiment”, a spus purtătorul de cuvânt al AJOFM Neamţ, Dana Chirilă. O “scuză” a angajatorilor o reprezintă şi condiţiile pe care trebuie să le întrunească firmele care vin cu astfel de solicitări. “Nu sunt admise decât solicitările care vin din partea firmelor care nu au datorii la bugetul de stat”, a spus Dana Chirilă.
În scopul prevenirii şomajului şi consolidării locurilor de muncă prin creşterea şi diversificarea competenţelor profesionale ale persoanelor încadrate în muncă, angajatorilor care organizează, în baza planului anual de formare profesională, programe de formare profesională pentru propriii angajaţi, derulate de furnizori de servicii de pregătire profesională, autorizaţi în condiţiile legii, li se acordă, din bugetul asigurărilor şomaj, o sumă reprezentând 50% din cheltuielile cu serviciile de formare profesională organizate pentru un număr de cel mult 20% din personalul angajat. Angajatorii pot beneficia de suma prevăzută pentru derularea unui singur program de formare profesională în cursul unui an. Suma se acordă din bugetul asigurărilor pentru şomaj, de la capitolul “Cheltuieli de învăţământ”. Angajatorii care primesc subvenţia sunt obligaţi să menţină raporturile de muncă sau de serviciu ale persoanelor participante la programul de pregătire profesională, pentru care s-a acordat suma, cel puţin un an de la data acordării sumei.