Pentru devoltarea pieţei de capital este nevoie în primul rând de existenţa capitalului şi de aceea Bursa nu trebuie să îşi irosească resursele în ofensive de PR şi marketing, acţionând în gol, a declarat ieri Ludwik Sobolewski, director general al BVB, la o masă rotundă organizată de instituţia pe care o conduce. Ce rost are să arunci bani pe publicitate, marketing şi show-uri TV, dacă nu va fi niciun rezultat?, a întrebat Sobolewski. Nicio companie nu va decide listarea în funcţie de aşa ceva. În plus, ideea de a spori gradul de încredere în piaţa de capital românească printr-o asemenea ofensivă de PR este îndoielnică având în vedere că în orice ţară există un anumit nivel de neîncredere care chiar în unele etape este mai consistent.
Răspunsul lui Sobolewski a venit după o prezentare realizată de casa de brokeraj Tradeville care menţiona ca un punct al strategiei dezvoltării pieţei de capital faptul că "BVB are nevoie de o promovare serioasă (nu agresivă) dacă doreşte atragerea de noi investitori". În acest sens ar trebui să susţină seminarii săptămânale în întreaga ţară şi să utilizeze multiple mijloace media (print, billboards, TV, radio, on-line).
În opinia directorului general al Bursei, mai curând ar fi nevoie de măsuri sistemice pentru construirea capitalului, iar acestea nu cad în sarcina operatorului de piaţă. Capitalul poate veni din trei direcţii, dintre care prima este fluxul internaţional de bani. Niciun investitor străin nu va fi sedus dacă i se va spune că România este o ţară mare şi are potenţial şi va fi rugat să plaseze 500 milioane euro în trimestrul următor, de exemplu, pentru dezvoltarea pieţei. Nu numai că nu va fi convins, dar va răspândi mai departe zvonuri că acolo nu sunt oameni serioşi. Investitorii nerezidenţi pot fi atraşi doar prin oportunităţi, prin mărirea accesibilităţii pieţei şi prin coborârea barierelor de reglement