In urma tranzactiei dintre Edenred (fosta Accor Services Romania) si Euroticket, din 2010, Euroticket a vandut afacerea, insa nu a achitat intreaga suma datorata retailerilor pe tichetele utilizate in magazine, iar firma a intrat in dizolvare. Prejudiciul generat a venit din doua directii.
„In primul rand, desi Edenred a preluat activele Euroticket, respectiv portofoliul de clienti, marcile comerciale, echipamente de productie si stocul de hartie, pasivele au ramas spre decontare tot la Euroticket, transformata intr-o firma fantoma ai carei reprezentanti nu mai erau de gasit. Astfel ca retailerii nu au mai avut de la cine sa deconteze tichetele acceptate de la momentul tranzactiei”, spun oficialii AMRCR.
In al doilea rand, potrivit AMRCR, Euroticket si-a insusit in mod fraudulos sume importante in dauna retailerilor, printr-o crestere nejustificata a comisioanelor de decontare, respectiv 40% fata de valoarea contractuala, fara ca modificarea comisionului sa fi fost agreata de catre parti.
„Victime ale acestei „inginerii financiare” au cazut si angajatorii si salariatii care beneficiau de tichete de masa si cadou din partea Euroticket (valoarea voucherului plus comisionul de emitere fiind deja achitate de catre angajatori), acestia nemaiputand sa utilizeze tichetele primite, dupa refuzul retailerilor de a le accepta. Frauda a luat proportii cu atat mai mari cu cat perioada in care s-a desfasurat tranzactia si prezenta pe piata a tichetelor fara acoperire a fost cea de sfarsit de an, in preajma sarbatorilor de iarna, in jurul datei de 25-28 decembrie 2010”, spun reprezentatii Asociatiei Marilor Retele Comerciale.
Desi reclamata imediat, dosarul fraudei de peste 2 milioane de eruro (dovedita prin inscrisuri la dosar), a fost cu greu inregistrat la DNA in urma cu 2 ani - si asta in urma unor presiuni mediatice. Initial, in urma unei anchete extre