Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) atrage atenţia că investigaţia în dosarul tichetelor de masă, ce vizează o fraudă de un milion de euro produsă de emitentul de tichete valorice Euroticket, este amânată de mai bine de doi ani, potrivit unui comunicat de presă remis redacţiei.
Dosarul fraudei de peste 2 milioane de euro, dovedită prin înscrisuri în dosar, a fost înregistrat cu greu de Direcţia Naţională Anticorupţie (DNA) în urmă cu 2 ani, în urma unor presiuni mediatice, conform AMRCR. În primă fază, în urma unei anchete superficiale, a fost dispusă neînceperea urmăririi penale, infirmată apoi prin Rezoluţia din 26.11.2011, prin care au fost trasate noi direcţii de cercetare penală a activităţilor întreprinse de Euroticket şi administratorul Miclaus Traian, după cum se arată în comunicat.
În pofida demersurilor avocaţilor, a plângerilor şi a cererilor formulate în scris, AMRCR nu a mai primit de la DNA niciun fel de informaţie despre mersul dosarului.
În 2010, Euroticket a vândut afacerea către Edenred (fosta Accor Services România), însă nu a fost achitată întreaga sumă datorată retailerilor pe tichetele utilizate în magazine, iar firma a intrat în dizolvare. În această situaţie prejudiciul a venit din două direcţii:
Asociaţia a reclamat DNA, în 2011, faptul că emitentul de tichete valorice Euroticket a produs o pagubă de peste 1 milion de euro marilor reţele comerciale, altor companii şi persoane fizice care au utilizat tichetele emise de companie. Asociaţia a semnalat din ianuarie 2011 că după preluarea Euroticket de către Edenred, pe fondul legislaţiei care permite ca o firmă ce operează cu hârtii valorice să-şi înregistreze o cerere de dizolvare la Registrul Comerţului fără o motivaţie, fără bilanţ şi fără listă de creditori, s-a ajuns la situaţia în care o parte din tichetele emise de către Euroticket să nu mai poa