UPDATE 16:20
Termenul până la care Grupul Feroviar Român (GFR) ar trebui să achite toţi banii pentru preluarea pachetului majoritar al CFR Marfă ar putea fi decalat până pe 20 decembrie, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern iniţiat de Ministerul Transporturilor.
...
Pierderile CFR Marfă aproape s-au dublat, în primul semestru al acestui an faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit unor rapoarte obţinute de Ziarul BURSA. În intervalul analizat, operatorul nostru de trans¬port feroviar de marfă a avut un rezultat negativ cifrat la -158 de milioane de lei, faţă de -80,5 milioane de lei (rezultatul înregistrat în prima jumătate a lui 2012).
Rapoartele citate arată că CFR Marfă a avut venituri mai mici cu 8,67%, în perioada ianuarie-iunie 2013, când a încasat 436,8 milioane de lei, faţă de aceleaşi luni ale anului precedent.
Cheltuielile companiei s-au cifrat la 595 milioane lei, în creştere cu 6,51%. La capitolul datorii pe termen scurt, apare valoarea de 350,9 milioane de lei, dintre care 18,57 milioane lei reprezintă datoriile către bugetul general consolidat la 30 iunie 2013.
Societatea nu are arierate faţă de stat întrucât acestea, în valoare de 1,66 miliarde lei, au fost convertite în acţiuni, în sold aflându-se, la jumătatea anului, doar datorii curente.
* După ce a alimentat contul escrow, Gruia Stoica aşteaptă avizul Concurenţei
CFR Marfă se află în plin proces de privatizare, ultimul pas care a fost făcut spre vânzarea pachetului de 51% din acţiunile sale fiind plata a circa 20 de milioane de euro - 10% din preţul adjudecat - de către Grup Feroviar Român (controlat de omul de afaceri Gruia Stoica), companie desemnată câştigătoare a licitaţiei pentru privatizare, într-un cont escrow deschis la Banca Transilvania.
Prima parte a sumei de aproximativ 200 de milioane de euro, respectiv 10 milioane