Zeci de ani de conservatorism britanic au fost aruncaţi pe geam, astfel că din 2014, voiajul celor de la Jaguar în modernitate se va face inclusiv cu un mic motor în patru pistoane cu un litraj de sub 2.000 cmc transplantat de pe Range Rover Evoque Si4. Presiunile vin mai ales din China, acolo unde impozitele escaladează vertiginos în funcţie de capacitatea motorului.
Pentru o limuzină imensă (5.120 mm lungime, 1.890 mm lăţime) şi luxoasă, mutarea celor de la Jaguar nu este atât de riscantă pe cât pare, efortul meritând, întrucât downsizing-ul în segmentul business reuşeşte chiar să creeze o categorie aparte, adică are tot rafinamentul unei limuzine germane distilat prin spiritul unei feline rasate.
Cel mai mic motor montat într-un Jag de un aşa gabarit nu este nici pe departe unul anemic, întrucât vine cu o fişă tehnică ce aduce în discuţie nu mai puţin de 240 CP, adică cam cât un diesel de 3 litri încadrat într-o treaptă intermediară de putere. În vreme ce versiunea Range Rover Evoque Si4 accelerează 0-100 km/h în 7,1 secunde, pachebotul britanic în compania aceluiaşi motor are nevoie de 7,5 secunde pentru a acoperi respectiva gradaţie de referinţă. Viteza maximă este de 241 km/h.
Tot de la Evoque, în cursul anului viitor, superlimuzina XJ va primi o transmisie automată în nouă rapoarte, cutie dezvoltată de grupul-mamă în parteneriat cu renumitul furnizor ZF şi concernul Daimler. Mercedes este primul constructor ce oferă pe faceliftul lui E Class 350 acest tip de transmisie, punctând printre avantaje un timp de răspuns insesizabil. Pe XJ, aceasta va conduce la o diminuare a consumului cu peste 10% faţă de vechea cutie în opt rapoarte.
Întreaga gamă de motoare de pe Jaguar XJ va fi revizuită, astfel V8-ul de 5.000 cmc va oferi de la 385 CP în versiunea aspirată, în vreme de Supercharged-ul pe care vine grefat un compresor mecanic suportă declinăr