Peste 80 de miliarde lei vechi se vor cheltui până la venirea iernii, dacă vremea va permite, pentru reparaţii pe drumurile judeţene, lucrările începând târziu din pricina procedurilor de licitaţie.
Peste 1.000 kilometri de drumuri judeţene de întreţinut, foarte multe dintre ele cu nevoi considerabile, bani puţini şi, pe deasupra, birocraţia care întârzie mai toate contractele din sectorul public. Consiliul Judeţean a reuşit de-abia la sfârşitul lunii septembrie să semneze contractul-cadru pentru următorii patru ani privind întreţinerea reţelei de drumuri judeţene, stabilindu-se ca o asociere de trei firme (T Dancor Romconstruct, Bebe Trans Rom, Oltdrum) să se ocupe în această perioadă de lucrări. În 2013 sunt disponibili 82 miliarde lei vechi, foarte puţin în comparaţie cu nevoile judeţului.
„Din practică am constatat că plombările ajung să ne coste mult mai mult în timp, aşa că cea mai mare parte a lucrărilor pe care încercăm să le finalizăm în această toamnă vor fi de covor asfaltic, aproximativ 60 miliarde lei vechi. Diferenţa o folosim pentru plombări, acolo unde se pretează, întreţinerea drumurilor din beton, adaos de balast şi reprofilarea drumurilor de piatră, întreţinere la poduri şi podeţe, tot ce înseamnă lucrări de întreţinere”, a declarat directorul direcţiei Tehnice a Consiliului Judeţean, Cornel Motoi.
Cum zone cu probleme sunt în tot judeţul, a fost cu adevărat greu să se hotărască priorităţile. Cert este că se vor face reparaţii, covor asfaltic, pe mai multe tronsoane la Lisa, Brebenii Vechi, Dăneasa, Dobroteasa, Iancu-Jianu şi alte zone care au ajuns în toamnă cu avarii mari. Cum se anunţă şi o încălzire a vremii, constructorii vor putea să iasă cu utilajele la lucru, cum, de altfel, s-a şi întâmplat la sfârşitul săptămânii la Milcov, pe două segmente scurte de drum rămase neasfaltate. De plombări şi alte soluţii tehnice