Tranşa din oferta publică iniţială (IPO) a AdePlast alocată micilor investitori a fost subscrisă în proporţie de 99,6% în primele patru zile de desfăşurare a ofertei, potrivit datelor disponibile în sistemul bursei. Investitorii au plasat în total 230 de ordine de cumpărare pentru 2,465 milioane de acţiuni.
La preţul de subscriere de 4,06 lei, valoarea subscrierilor se ridică la 10 milioane de lei. Spre deosebire de alte IPO-uri derulate în trecut, oferta AdePlast este promovată către publicul larg prin anunţuri în ziare şi prin spoturi TV, iar reţeaua de distribuţie cuprinde cele peste 500 de unităţi bancare ale BCR. Investitorii care au subscris pe tranşa mică în primele patru zile ale ofertei beneficiază de un discount de 3% faţă de preţul final. Cei care subscriu începând cu a cincea zi primesc un discount de 2%.
Nu există date publice privind subscrierile de pe tranşa investitorilor mari, care reprezintă 85% din ofertă şi unde subscrierea minimă este de 500.000 de lei. Investitorii mari pot subscrie acţiuni la orice preţ cuprins între 3,52 lei şi 4,06 lei. AdePlast este unul dintre cei mai mari producători de materiale de construcţii de pe piaţa locală.
Compania, controlată de Marcel Bărbuţ, vinde 16,5 milioane de acţiuni, reprezentând 33% din capital, pentru a strânge de pe bursă între 58 şi 67 de milioane de lei, bani pe care spune că-i va investi într-o nouă capacitate de producţie. AdePlast a avut anul trecut afaceri de 184 mil. lei şi un profit net de 16,2 mil. lei. Compania avea datorii de 217 mil. lei la finalul anului trecut, faţă de capitaluri proprii de 86 mil. lei.
Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 08.10.2013
Tranşa din oferta publică iniţială (IPO) a AdePlast alocată micilor investitori a fost subscrisă în proporţie de 99,6% în primele patru zile de desfăşurare a ofertei, potrivit