Deputatul prahovean Dragoş Gunia crede că principiile pe baza cărora au fost stabilite amenzile din noul Cod Rutier nu au susţinere în peisajul economic al României, parlamentarul susţinând că valoarea ridicată a acestora ar stimula „şpaga" către organele de poliţie. Gunia nu este de acord nici cu adoptarea legii prin ordonanţă de urgenţă, aşa cum preferă actuala majoritate guvernamentală, opinând că modificarea Codului rutier trebuia făcută în urma unei dezbateri în Parlamentul României.
„Principiile pe baza cărora au fost stabilite cuantumurile amenzilor din noul Cod Rutier nu au susţinere în peisajul economic al României.
Din păcate actuala coaliţie de guvernare (U.S.L.), consideră că o dezbatere în Parlament a acestei importante modificări legislative nu este necesară şi preferă o adoptare prin O.U.G", susţine Dragoş Gunia într-un comunicat trimis presei.
„Având în vedere modelul din alte ţări europene unde nivelul maxim al unei amenzi de circulaţie este sensibil egal cu salariul mediu din ţara respectivă, precum şi valoarea individuală a parcului auto (persoane fizice) din România (media), propun:
Cuantumul maxim al amenzii să reprezinte media dintre salariul mediu (ultimele 6 luni) şi 25% din valoarea individuală (medie) a parcului auto (persoane fizice) din România.
Restul amenzilor se vor modifica (diminua) procentual în funcţie de infracţiunea săvârşită. Consider că orice modificare legislativă trebuie să aibă la bază principiile de suportabilitate a populaţiei.
Totodată ţin să fac precizarea că posibilitatea suspendării permisului auto pe motiv de neplată (într-un termen stabilit sau nu) al unei amenzi, reprezintă un act neconstituţional. Dreptul de a conduce autovehicule pe drumurile publice a fost câştigat în urma unui examen în condiţiile legii iîn vigoare şi poate fi suspendat doar în baza nerespectării prevederilor c