Sînt șanse minime ca ca tranzacţia să fie anulată la un tribunal obișnuit.
Guvernul a decis la sfârşitul lunii mai concesionarea Aeroportului Internaţional Chişinău, pe o perioadă de 49 de ani, în ideea că astfel poate fi finanţată modernizarea aeroportului. Decizia a fost prompt contestată de liberalii reformatori şi de comunişti la Curtea Constituţională care în septembrie a suspendat concesionarea până analizează fondul problemei. Dar astăzi, Curtea şi-a declinat competenţa. Aşa că plângerea ar urma să ajungă la o judecătorie obişnuită. Unde, a aflat Liliana Barbăroşie, şansele sunt minime ca tranzacţia să fie anulată.
La mai multe săptămâni de când fuseseră sesizaţi, magistraţii Curţii Constituţionale au decis marți că nu e în competenţa lor să examineze concesionarea aerogării, ci în aceea a unei judecătorii obişnuite.
Apare întrebarea de ce magistraţii înaltei curţi nu au respins de la bun început sesizarea şi de ce a fost nevoie de două suspendări succesive ale tranzacţiei de concesionare decise de un guvern la acea vreme interimar?
Este tocmai întrebarea pe care şi-o pune juristul Vladislav Gribincea de la Centrul de Resurse pentru drepturile omului:
„Eu nu am înţeles de la bun început acest lucru. De ce trebuia să critici de două ori guvernul ştiind că nu eşti competent să examinezi? De două ori să faci asemenea greşeală…”
Niciunul din magistraţii de la Curtea Constituţională pe care am încercat să-i contactăm pentru explicaţii nu a fost de găsit.
Autorii sesizării, liberal reformatorii conduşi de Ion Hadârcă, dar şi opoziţia comunistă s-au declarat totuşi hotărâţi să meargă pe calea sugerată de curte, adică să conteste tranzacţia într-o instanţă de drept comun. Numai că un asemenea proces nu ar avea practic nici o şansă, aşa cum se declară convins juristul Vladislav Gribince