În anul 2012 au fost înregistrate 79.972 de reclamaţii, din care 26.849 s-au dovedit a fi întemeiate, potrivit raportului de date statistice privind serviciile poştale pentru anul 2012 publicat astăzi de ANCOM.
Un număr de 8.161 de reclamaţii au fost soluţionate cu acordare de despăgubiri în valoare de 2.427.462 lei.
Raportând traficul general total (523.286.299 de trimiteri poştale) la numărul de reclamaţii, s-a constatat că în anul 2012 a existat o reclamaţie la 6.543 de trimiteri poştale, o reclamaţie întemeiată la 19.490 de trimiteri poştale, o reclamaţie neîntemeiată la 9.850 de trimiteri poştale şi că, în medie, din trei reclamaţii întemeiate, una a fost soluţionată prin acordare de despăgubiri.
Piaţa serviciilor poştale s-a stabilizat în 2012, traficul poştal total fiind de 523.286.299 de trimiteri poştale, în scădere cu sub un procent faţă de anul 2011, potrivit documentului citat. Atât traficul intern, cât şi cel internaţional s-au menţinut aproape de nivelul din 2011, înregistrând scăderi uşoare de 0,59%, respectiv 3,43%.
În anul 2012 au fost procesate în România 523.286.299 de trimiteri poştale (trimiteri de corespondenţă, imprimate, colete etc). Deşi Compania Naţională Poşta Română (CNPR) a continuat şi în anul 2012 să prelucreze cea mai mare parte dintre aceste trimiteri (74,28%), traficul total al acesteia a scăzut faţă de anul 2011 cu 7,17%, în timp ce restul furnizorilor au procesat cu 23,98% mai multe trimiteri faţă de anul anterior.
Aceeaşi situaţie se înregistrează şi la nivelul trimiterilor interne şi internaţionale. Astfel, din numărul total de 493.436.207 trimiteri interne, CNPR a procesat cu 6,85% mai puţine decât în anul 2011, respectiv 367.215.481 de trimiteri, în timp ce numărul de trimiteri interne procesate de furnizorii privaţi a ajuns la 126.220.726 de trimiteri, crescând cu 23,54% faţă