Aproape niciun demers politic nu are în mod real în vedere interesul public, ci doar interese personale sau de grup.
A fost bine sau nu că s-a semnat pactul de coabitare dintre Traian Băsescu și Victor Ponta? Și, la urma urmei, la ce a folosit, pentru că economia nu merge, politic stăm cum stăm, reforma din educație a fost blocată și, în general, guvernarea pare cu totul lipsită de busolă! În plus, schimbarea unor oameni cheie din structura DNA de către Tiberiu Nițu, foarte probabil la impulsul premierului, confirmă temerile acelor voci din societatea civilă care au criticat vehement la vremea respectivă înțelegerea dintre palate în privința numirilor la vârf din justiție.
Iată un bun prilej de rebranding, și-a spus Crin Antonescu și s-a grăbit să-l exploateze, pozând în apărătorul justiției independente și ridiculizând documentul cu pricina: „e jenant, așa-numitul pact de coabitare a pus România în lumina unei țări semibananiere, unde nu există Constituție, legi, alegeri democratice, ci doar înțelegeri între șefii de triburi“. La retorică, președintele Senatului stă bine. Cu logica sunt probleme. România s-a plasat singură în vara trecută într-o poziție jenantă pentru un membru al UE, cu concursul nemijlocit și semnificativ al liderului liberal. Pentru că acolo își are originea, în fond, acest diabolizat pact de coabitare.
Sigur că, în mod normal, colaborarea instituțională la vârf nu ar trebui să aibă nevoie de un astfel de ghid de operare. Pe la noi e însă altfel. Prea puțini iau în serios rigorile instituționale. La o schimbare de putere se dă totul peste cap, indiferent de ceea ce prevede legea: sunt demise consilii de administrație fără nici un motiv real, se schimbă organigrame pentru a scăpa de diferite persoane și cam toate pozițiile teoretic apolitice de funcționari publici sunt populate politic. S-a votat î