Compania braşoveană Rap Confectionery, care a preluat liniile de producţie pentru anumite branduri ale Kraft Foods, şi-a lansat propriul brand de dulciuri
Înfiinţată în 2009 ca o oportunitate de afaceri după închiderea fabricii Kraft din Braşov, fabrica de ciocolată de la Ghimbav a firmei Rap Confectionery, controlată de omul de afaceri Radu Popeia, şi-a redus anul trecut afacerile cu 25% pe fondul scăderii cererii de dulciuri şi de ciocolată de pe piaţa locală.
Profitul companiei s-a înjumătăţit anul trecut de la 556.860 de lei la 279.071 de lei, în timp ce afacerile au scăzut de la 16,031 milioane de lei la 12,609 milioane de lei (aproximativ 2,87 milioane de euro).
Fabrica din Ghimbav a fost înfiinţată în anul 2009, preluând o parte din liniile de producţie ale fabricii Kraft Fdoods din Braşov, firma braşoveană producând mai apoi batoanele Smash şi comboanele Chokotoff pentru americanii rebranduiţi mai apoi în Mondelez International.
Fabrica de la Ghimbav a necesitat investiţii de cinci milioane de euro, având aproximativ 80 de angajaţi.
Deşi produce pentru alte companii, inclusiv mărci private ale retailerilor, compania Rap Confectionery a lansat anul trecut propriul brand – Kron Bun – sub care produce trei produse - jeleuri panerate cu aromă de fructe Jelly, jeleuri gumate Gummy şi batonul cu ciocolată, arahide şi caramel.
Piaţa de ciocolată – în creştere
Specialiştii se aşteaptă ca în acest an piaţa de cioclată să crească cu aproximativ cinci puncte procentuale, până la 31 de milioane de kilograme, după ce de la apariţia crizei a fost într-o continuă scădere.
Datele companiei de cercetare de piaţă Euromonitor arată că anul trecut consumul de ciocolată în România a fost de 29,6 milioane de kilograme, în scădere cu aproape 5% comparativ cu anul precedent, acesta fiind al patrulea an de declin al pieţei