Un studiu american arata modul in care cuvintele si frazele pe care le folosesc utilizatorii pe Facebook si subiectele lor de interes ar putea dezvalui mai multe informatii despre acestia, de la sexul si varsta lor, pana la personalitate.
Cercetatorii de la Universitatea din Pennsylvania au analizat profilele de Facebook a 75.000 de utilizatori. Pentru acest experiment, oamenii de stiinta au folosit tehnica "vocabularului deschis" (open vocabulary) care le-a permis sa observe care sunt considerate a fi cele mai importante cuvinte si fraze, noteaza jurnalul de specialitate Plos One.
In acelasi timp, voluntarii au participat la cateva teste de personalitate, concentrate asupra a cinci dimensiuni: extravertit (sociabil, activ), caracter agreabil (amabil, de incredere), constiincios (responsabil, auto-controlat), nevrotic (depresiv, anxios), sincer (intelectual, artistic).
In urma analizei, cercetatorii au descoperit corelatii intre limbajul folosit si trasaturile de personalitate, sex si varsta. De exemplu, acestia au observat ca persoanele caracterizate de stabilitate emotionala vorbesc despre activitatile lor sociale placute, de la "sport" si "vacante", pana la "biserica" si "succes".
Pe de alta parte, introvertitii au tendinta de a fi mai interesati de produsele media japoneze, precum anime, manga sau emoticoanele japoneze, dar si de activitati solitare, lucru care a reiesit din cuvintele frecvent folosite de acestia:"computer", "Internet" sau "citit".
Persoanele extravertite foloseau cuvinte care denotau activitati sociale, precum "petrecere", "baieti", "domnisoare", "te iubesc". Cei mai putin intelectuali foloseau adesea cuvinte prescurtate folosite frecvent in social media, precum "2day", "ur", "every 1".
De asemenea, barbatii folosesc mai frecvent pronumele posesiv (al meu) decat femeile, atu