Compania italiană Immobiliare Grande Distribuzione (IGD) a bugetat investiţii de 12,5 milioane euro în perioada 2012-2015 pentru modernizarea şi extinderea suprafeţei închiriabile a reţelei de centre comerciale Winmarkt România, suma alocată în acest an ridicându-se la aproximativ 5 milioane euro.
"Anul acesta am activat un buget de investiţii de aproximativ cinci milioane de euro, finanţat în întregime din fonduri proprii, acţionarii confirmând capacitatea de autosusţinere a planului de investiţii, fără a afecta gradul de îndatorare al companiei, care la acest moment este zero", a declarat într-un comunicat CEO-ul Winmarkt, Antonio Di Berardino.
IGD a aprobat un buget de investiţii în valoare de 12,5 milioane euro pentru perioada 2012-2015, sumă care este investită într-un proiect care vizează modernizarea centrelor comerciale Winmarkt, extinderea suprafeţei închiriabile, precum şi optimizarea fluxului de vizitatori.
Reţeaua compusă din 15 centre comerciale, situate în centrul a 13 oraşe, are o suprafaţă net închiriabilă de 88.200 metri pătraţi şi a încheiat anul financiar 2012 cu o cifră de afaceri de 11,3 milioane euro şi un profit net de 5,8 milioane euro.
În primul semestrul din 2013, Winmarkt a înregistrat o cifră de afaceri de 5,3 milioane euro şi a continuat procesul de modernizare a centrelor comerciale, concomitent cu reorganizarea spaţiilor interioare, în vederea introducerii unor retaileri internaţionali. Astfel, în următoarele 12 luni sunt programate şase deschideri noi.
Potrivit reprezentanţilor companiei, afacerile din primul semestru sunt mai mici cu 5,4% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, scăderea fiind cauzată în principal de procesul de introducere în reţea a unor retaileri internaţionali, care a necesitat vacantarea unor spaţii pe perioada amenajării noilor magazine.
"Centrele comerciale Winmarkt au