Unii dintre cei mai mari producători de alimente din România sunt prezenţi la târgul internaţional ANUGA 2013. Sursa: ANUGA 2013
Acest târg este una dintre cele mai importante manifestări de acest gen la nivel mondial şi are loc o dată la doi ani, la Koln. La ediţia din acest an se înregistrează cea mai semnificativă prezenţă a ţării noastre de până acum la la ANUGA, potrivit datelor furnizate de Ministerul Economiei. Prima participare a României la ANUGA a fost în 2007, cu un număr de 20 firme pe o suprafaţă de 200 mp, urmată, în anul 2009, cu 17 firme expunând într-un spaţiu de 250 mp, iar la Anuga 2011 România a fost prezentă cu 31 de firme în 5 pavilioane specializate cu o suprafaţă totală de 436 mp.
Participarea la târgurile internaţionale de profil sunt o ocazie de a încheia noi parteneriate. De exemplu, valoarea angajamentelor la export înregistrate cu ocazia ediţiei din 2011 a ANUGA a fost de 7,92 milioane euro. Totodată, exporturile României de produse agro-alimentare şi-au majorat ponderea în totalul livrărilor de produse româneşti, depăşind 4 miliarde euro în anul 2012. Numai către Germania, firmele româneşti au exportat produse agro-alimentare în valoare de 253 milioane euro anul trecut.
La ediţia din acest an, producătorii români sunt prezenţi la acest eveniment în zonele specializate de expunere cu produse din sectorul de carne, panificaţie, patiserie şi dulciuri, apă minerală şi plată, ceaiuri, condimente, vinuri, produse lactate si uleiuri vegetale. Printre expozanţi se numără companii de renume precum Caroli, Galli Gallo (Peneş Curcanul), Aaylex (Coco Rico), Sonimpex (Magiunul de Topoloveni), Boromir, Scandia, Vascar, Doly Com, Kosarom, Angst, Agricola Bacău, Kalpo, Inorogul, Sam Mils, Pambac, Derpan, Natural, Romaqua, Carmistin, Kandia, Ecofruct sau Apiprodex.