Piaţa serviciilor poştale din România e în scădere, atât în ceea ce priveşte traficul intern, cât şi cel internaţional. O arată statistica Autorităţii de Reglementare în Comunicaţii, în care mai găsim şi valoarea despăgubirilor oferite de operatori în urma reclamaţiilor depuse de clienţi: 2,4 milioane lei. Din trei reclamaţii întemeiate, una a fost soluţionată prin acordare de despăgubiri.
Din raportul ANCOM, care acoperă anul 2012, rezultă că traficul intern poştal a scăzut cu 0,59%, faţă de 2011, iar cel internaţional cu 3,43%.
În anul 2012 au fost procesate în România 523.286.299 de trimiteri poştale (trimiteri de corespondenţă, imprimate, colete etc). Deşi Compania Naţională Poşta Română a continuat şi în anul 2012 să prelucreze cea mai mare parte dintre aceste trimiteri (74,28%), traficul total al acesteia a scăzut faţă de anul 2011 cu 7,17%, în timp ce restul furnizorilor au procesat cu 23,98% mai multe trimiteri faţă de anul anterior.
Aceeaşi situaţie se înregistrează şi la nivelul trimiterilor interne şi internaţionale. Astfel, din numărul total de 493.436.207 trimiteri interne, CNPR a procesat cu 6,85% mai puţine decât în anul 2011, respectiv 367.215.481 de trimiteri, în timp ce numărul de trimiteri interne procesate de furnizorii privaţi a ajuns la 126.220.726 de trimiteri, crescând cu 23,54% faţă de anul 2011.
În 2012 s-au procesat 29.850.092 de trimiteri internaţionale, înregistrându-se o uşoară scădere de 3,42% faţă de anul 2011. Dintre acestea, CNPR a procesat 71,9%. Cota acesteia de piaţă pe segmentul trimiterilor internaţionale a scăzut în anul 2012, cu 12,42%, în timp ce traficul furnizorilor privaţi a fost de 8.388.072 de trimiteri, crescând cu 30,98% faţă de anul 2011.
Reclamaţii şi despăgubiri
În anul 2012 au fost înregistrate 79.972 de reclamaţii, din care 26.849 s-au dovedit