Fostul ministru al Economiei Varujan Vosganian spune ca in Romania trebuie privatizat "tot ce mai ramane de privatizat", inclusiv calea ferata.
"Tot ce mai ramane de privatizat trebuie privatizat - bineinteles ca nu barajul Portile de Fier -, inclusiv calea ferata. Daca s-ar fi asteptat la CFR Marfa pana in 2014, poate ca am fi avut mai multi ofertanti", a declarat fostul ministru, marti seara, la Digi 24.
Acesta considera ca nu este corect fata de alti participanti initiali la licitatia pentru CFR Marfa, care au avut alte reguli care i-au eliminat, "sa se schimbe regulie in avantajul celor care au parcurs anumite etape".
Varujan Vosganian a mai spus ca in programul de guvernare a existat o negociere dificila cu FMI, inclusiv in domeniul energiei si economiei.
"Oltchim a fost scos, pentru ca FMI a spus 'V-ati facut treaba, angajamentul de a stabiliza Oltchim l-ati facut', asa ca Oltchim a fost scos din acord. Au existat presiuni si pentru alte companii pentru care noi nu eram pregatiti, de exemplu complexul energetic Oltenia sau Hunedoara, la care am cerut sa fie extinse etapele initiale ca termen", a precizat fostul ministru al Economiei.
Acesta a mai spus ca "era limpede ca Oltchim nu va fi privatizat", oricare ar fi fost oferta: "Privatizarea cu Dan Diaconescu a fost bifarea unei solicitari a FMI, era limpede ca Oltchim nu va fi privatizat si nu doar la oferta lui Dan Diaconescu, la oferta nimanui de pe aceasta planeta".
"Acea privatizare a fost o formalitate ca sa nu oprim aprobarea de catre FMI a unei etape procedurale in acordul de asociere", a sustinut senatorul PNL.
Nou termen pentru finalizarea privatizarii CFR Marfa - Pana cand trebuie sa plateasca Gruia Stoica
Termenul pentru finalizarea privatizarii CFR Marfa, scadent la jumatatea acestei luni, va fi amanat pana