Pe de altă parte, tot mai multe firme nu virează contribuțiile sociale ale angajaţilor
Regionalizarea Direcțiilor județene de Finanțe Publice a adus schimbări în toate aceste instituții, lucru întâmplat și în județul Covasna, unde Direcția Generală a Finanțelor Publice (DGFP) a devenit Administrația Finanțelor Publice Covasna, pierzând nu doar angajați ci inclusiv competențe. Dincolo de această reorganizare care nu a adus prea multe beneficii, obligațiile funcționarilor din sistem au rămas aceleași – poate chiar mai numeroase. Administrația Finanțelor Publice Covasna are arondate 19 localități, municipiul Sfântu Gheorghe, orașul Întorsura Buzăului și Contribuabilii Mijlocii, în vreme ce pentru Târgu Secuiesc, Covasna, Baraolt și 21 de localități există Serviciile fiscale.
În județ există 9.886 de persoane juridice plătitoare de taxe și impozite – cu peste 200 mai puține decât anul trecut, din care 1.555 sunt inactive. Acestora li se adaugă 56.448 de persoane fizice plătitoare de taxe și impozite, astfel că în total avem 66.334 de persoane fizice și juridice care contribuie la Buget.
Reorganizarea impune noi condiții
În cadrul regionalizării, inclusiv conducerea fostei DGFP a trecut prin schimbări și concursuri, micșorându-se numărul de șefi. Concursurile pe posturi au fost precedate de preavize, iar șeful noului organism la nivel județean este fostul director al DGFP, Ambrus Attila.
„ANAF a avut o strategie de eficientizare a sistemului fiscal, astfel că s-a gândit reorganizarea prin regionalizare. Asta înseamnă că s-a înființat o Direcție Regională la Brașov pentru județele din Regiunea Centru, luându-se dreptul de ordonator de credite de la direcțiile județene, care nu mai există. Asta înseamnă că mai multe competențe au fost preluate de Brașov”, a declarat Ambrus Attila.
Potrivit acestuia, schimbarea are consecințe directe nu do