Retailerii şi dezvoltatorii imobiliari dau vina în continuare unii pe alţii pentru rezultatele slabe ale unor centre comerciale, primii reclamând costurile mari de închiriere şi faptul că sunt multe proiecte fără sens, iar ceilalţi că retailerii nu fac eforturi suficiente pentru a atrage clienţi.
Deşi atât retailerii cât şi dezvoltatorii imobiliari afirmă că relaţiile dintre cele două părţi au ajuns la un alt nivel şi că nu mai există o poziţie de forţă în negocieri, din declaraţiile lor reiese că şi unii şi alţii caută încă vinovaţii pentru traficul şi vânzările reduse în anumite proiecte din Bucureşti şi provincie.
"S-a modificat foarte mult abordarea relaţiilor dintre retaileri şi dezvoltatori, în sensul s-a trecut de la o relaţie în care o anumită parte impunea anumite reguli, la o relaţie de parteneriat (...) Retailerii investesc mulţi bani pentru a deschide magazine, dezvoltatorii investesc şi ei. Trebuie să ne întâlnim, retaileri şi dezvoltatori, să discutăm despre bani. Să vedem care este preţul pe care noi suntem dispuşi să îl acceptăm şi care este preţul pe care retailerii sunt dispuşi să-l plătească. Dacă nu ajungem la o înţelegere vom rămâne la stadiul de semnări de contracte pe capota maşinii", a declarat Tatian Diaconu, managing director Immochan România, la Business Club, organizat de Business Magazin, în parteneriat cu Flanco şi DTZ Echinox.
Sorin Stancu, contry manager Marks &Spencer, a arătat că preţul corect trebuie să reprezinte un echilibru între câştigurile celor două părţi.
"Preţul trebuie să asigure un minim de câştig pentru dezvoltatori şi un minim de câştig pentru retaileri, doar atunci vom avea parteneriat (...) Sunt proiecte care nu generează însă acest minim de profit (...) Cifrele arată însă că există potenţial în România. Din punct de vedere al locaţiei, al dimensiunii spaţiului nu găsim însă proiectul potri