Desi exista de aproape 20 de ani in industria locala a preparatelor din carne, Ana si Cornel este un brand necunoscut in cea mai mare piata din Romania, in Bucuresti. Dupa o extindere puternica in zona de sud-est a tarii prin reteaua de magazine proprii, compania incearca sa intre din nou in Capitala anul viitor, toata investitia urmand sa se deruleze fara credite.
"Nu te intinde mai mult decat iti e plapuma" este motto-ul dupa care se ghideaza in afaceri Carmina Paraschiv (foto), directorul general in varsta de doar 28 de ani al producatorului de mezeluri din Mizil, Ana si Cornel.
Infiintata in 1994 de catre parintii acesteia, Ana si Cornel Paraschiv, compania nu a apelat niciodata la banci pentru a isi dezvolta operatiunile, ci a reinvestit tot timpul din profitul obtinut, care anul trecut s-a ridicat la 12,3 milioane de lei.
In ciuda lipsei de finantare de la banci, compania se dezvolta puternic, avand planuri ambitioase cu reteaua de magazine proprii, formata in prezent din 75 de unitati.
Inca de la inceputul activitatii, compania a deschis propria retea de magazine, in care este comercializata peste 60% din productia totala. Restul de 40% este comercializat prin intermediul Kaufland si a unei retele de distributie care numara peste 3.000 de clienti din Muntenia, Dobrogea, Moldova, Oltenia si Banat.
50 de magazine noi in 2014
"Pana la finalul anului avem in plan extinderea cu inca 10 magazine proprii. Am ales propria retea pentru a ne gestiona cu usurinta vanzarile, productia si cash-flow-ul. Nu este deloc usor sa gestionezi doua domenii in paralel, dar este mult mai sigur. In ceea ce priveste anul 2014, avem in plan deschiderea unui nou depozit, in zona Ardealului, si a cel putin 50 de noi magazine", a declarat Carmina Paraschiv, director general al companiei Ana si Cornel.
Ea a preci