Prin Ordonanta de Urgenta nr. 91/2 octombrie 2013, legiuitorul a adus o serie de modificari in procedura insolventei, care afecteaza toti participantii la procedura, indiferent ca sunt societati debitoare, practicieni in insolventa sau creditori. Redam mai jos punctul de vedere oficial al Casei de Avocatura Ionescu si Sava cu privire la modificarile aduse prin Ordonanta de Urgenta nr. 91/2 octombrie 2013.
In vechea reglementare, inventarierea averii debitorului se declansa la intrarea in faliment, fiind o atributie a lichidatorului judiciar. Potrivit art. 58 din OUG nr. 91/2 octombrie 2013, obligatia de inventariere a bunurilor debitorului incuba administratorului judiciar, acest lucru sugerand faptul ca legiuitorul a dorit sa instituie un control al patrimoniului debitorului inca de la inceputul procedurii insolventei si nu abia la intrarea in faliment, asa cum era prevazut in vechea reglementare.
Potrivit art. 133 alin. (3) din OUG nr. 91/2 octombrie 2013, executarea planului de reorganizare nu va putea depasi un an, socotit de la data confirmarii. „Apreciem ca acordarea unui termen de numai un an pentru redresarea unei societati aflate in dificultate financiara reala, este insuficient. Efectele acestei prevederi vor fi cu atat mai grave in ceea ce priveste marile companii, cu pierderi proportionale cu activitatea acestora, companii care, in acest mod, nu vor mai putea evita falimentul”, declara George Albert Ionescu (foto), managing partner in cadrul Casei de Avocatura Ionescu si Sava.
In conformitate cu art. 123 – alin. (1) din OUG nr. 91/2 octombrie 2013, practicianul in insolventa poate denunta contractele in derulare intr-un termen de prescriptie de numai 3 luni de la data deschiderii procedurii insolventei. Acest nou termen va fi insuficient, in special in cazul societatilor mari, cu o activitate ampla, care necesita mult mai mult tim