Miile de suceveni care ar putea beneficia de ajutoarele de încălzire a locuinţelor vor avea un timp foarte scurt la dispoziţie pentru a obţine formularele necesare, a le completa şi a le depune la primărie ori la sediul asociaţiilor de proprietari, cu tot cu documentele justificative necesare.
Primarul Sucevei, Ion Lungu, a solicitat conducerii asociaţiilor de proprietari să se mobilizeze, astfel încât formularele să ajungă cât mai rapid la potenţialii beneficiari, iar acestora să li se explice şi cum trebuie completate.
„Din păcate, proiectul normelor de acordare a subvenţiilor se află încă procedură de avizare şi în dezbatere publică până pe 11 octombrie. Până la adoptarea acestuia nu putem obţine şi furniza populaţiei formularele tipizate pentru acordarea ajutoarelor de încălzire a locuinţelor”, a precizat Lungu.
Pentru eficientizarea distribuţiei acestora, de cum formularele vor fi puse la dispoziţie de către Ministerul Muncii, acestea vor fi tipărite de către primărie – aproximativ 6.000 de exemplare, iar reprezentanţii asociaţiilor de proprietari vor fi chemaţi să le preia şi să le distribuie populaţiei.
De asemenea, o altă întâlnire cu administratorii şi preşedinţii de asociaţie va fi făcută pentru a le explica modul de completare a cererii, care se anunţă a fi foarte „stufoasă”, în condiţiile în care se impun o mulţime de noi restricţii la acordarea acestor subvenţii.
Drepturile de primire a ajutoarelor de încălzire vor fi stabilite începând cu 1 noiembrie, solicitanţii trebuind să depună la sediul primăriei de domiciliu o cerere, precum şi actele de identitate ale membrilor familiei şi documente din care să reiasă veniturile acestora (adeverinţe de salarii/venituri eliberate de angajatori şi serviciile ANAF, mandate de plată ale unor drepturi sociale sau decizii/dispoziţii de acordare a lor etc) şi acte privind locuinţa (act de