Şeful de producţie de la „X Factor“, „Top Chef“ şi „România Dansează“ ştie că realizarea emisiunilor este un risc, pentru a respecta cerinţele consumatorilor.
Românii sunt avizi după divertisment şi tocmai această preferinţă a format o piaţă competiţională puternică, spune Claudiu Oprea, Head of Production Antena Group. După ce a câştigat 15 ani de experienţă la Media Pro, unde a lucrat la primul sezon „MasterChef România“ şi pentru emisiuni precum „Alege Asia“ şi „Vara Ispitelor“, în iunie 2012, specialistul s-a mutat la Antena Group, pentru a stabili noi recorduri. „X Factor“, „Top Chef“ şi „România Dansează“ sunt doar trei dintre copiii săi, inspiraţi din producţiile britanice mamă ale lui Simon Cowell, creatorul „X Factor“ şi „Britain's Got Talent“.
„Adevărul“: Ce repere aveţi în construirea emisiunilor?
Claudiu Oprea: Noi suntem o ţară în care se face o televiziune foarte bună, este singura în care se produc toate formatele din top 10 mondial. Locul din Europa în care se face televiziune mai bună ca în România este Anglia, de unde şi luăm cele mai bune formate pe care le vedeţi în acest moment pe piaţă. Simon Cowell este absolut genial.
Cum explicaţi performanţa în România?
Ne place să consumăm televiziune şi, de aceea, tratăm cu respect telespectatorul care te obligă să faci lucrurile din ce în ce mai bine. Publicul te taxează imediat, fiindcă este foarte sensibil şi obişnuit cu lucruri noi şi de aceea vreau să-l răsplătesc. Este un regim concurenţial foarte dur şi nu îţi permiţi să faci ceva care să nu fie calitativ. Este foarte interesant să înţelegi o poveste şi cum anume este construit un personaj, ca să redai întreaga atmosferă. Dacă te uiţi la „X Factor“, de exemplu, vrei să te simţi bine, să te distrezi, iar ca asta să se întâmple, trebuie să te ataşezi emoţional de concurenţii de pe scenă.
Se vorbeşte despre ta