BCR, cea mai mare bancă locală după activele deţinute, încearcă să-şi convingă clienţii microîntreprinderi şi persoane fizice autorizate să cumpere un serviciu de alerte prin SMS, care presupune primirea de SMS-uri cu datele tranzacţiilor efectuate cu cardurile de debit ataşate conturilor curente imediat după efectuarea unor operaţiuni cu o valoare mai mare de 100 de lei. SMS-urile conţin locaţia, date şi ora efectuării tranzacţiei. Practic, clienţii pot împiedica astfel utilizarea neautorizată a cardurilor. Serviciul costă 5 lei pe lună, dar pentru fiecare SMS care depăşeşte pragul de 25 de mesaje pe lună clienţii trebuie să plătească în plus 0,8 lei.
Şi Volksbank, un jucător de top zece pe piaţa locală, a relansat serviciul de notificare prin SMS, iar clienţii vor primi notificări nu doar pentru tranzacţiile efectuate cu cardul, ci pentru toate tranzacţiile efectuate prin intermediul contului curent. Serviciul este disponibil în două variante diferite prin gradul de acoperire a alertelor trimise şi prin numărul de mesaje incluse în abonamentul lunar. Serviciul de 5 lei/lună include 20 de mesaje/lună, iar cel de 7 lei/lună include 30 de SMS-uri. Varianta simplificată este oferită gratuit în cadrul a două pachete de cont curent din oferta băncii. Bancherii au încercat în ultimii ani să obţină mai multe venituri din servicii tranzacţionale, în condiţiile în care vânzările de credite s-au prăbuşit.
Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 10.10.2013
BCR, cea mai mare bancă locală după activele deţinute, încearcă să-şi convingă clienţii microîntreprinderi şi persoane fizice autorizate să cumpere un serviciu de alerte prin SMS, care presupune primirea de SMS-uri cu datele tranzacţiilor efectuate cu cardurile de debit ataşate conturilor curente imediat după efectuarea unor operaţiuni cu o valoare mai mare de 100 de lei.