Privatizarea CFR Marfă se va termina într-un mod tipic românesc, anticipează omul de afaceri Gruia Stoica, proprietarul Grup Feroviar Român (GFR) - compania desemnată câştigătoare în cadrul licitaţiei pentru vânzarea pachetului de 51% din acţiunile operatorului nostru feroviar de marfă.
Domnia sa ne-a spus, ieri, că nu intenţionează să achite întreaga sumă pentru achiziţia societăţii de stat decât după ce Consiliul Concurenţei (CC) va emite avizul pentru această tranzacţie.
Afirmaţia făcută de Gruia Stoica vine în contextul în care Guvernul nu a luat în discuţie, ieri, aşa cum preconiza, proiectul de prelungire a termenului pentru privatizarea CFR Marfă.
Potrivit unor surse oficiale citate de Mediafax, pentru zilele următoare nu este preconizată desfăşurarea unei şedinţe speciale de guvern pentru discutarea acestui caz.
Ministerul de Justiţie a dat aviz negativ, zilele trecute, proiectului pentru prelungirea termenului de privatizare a companiei CFR Marfă, lansat în dezbatere pe site-ul Ministerului Transportului, după cum ne-au spus unele surse apropiate situaţiei.
În aceste condiţii, potrivit Hotărârii de Guvern care a intrat în vigoare la data de 14 august şi care impune un termen de 60 de zile pentru finalizarea acestei proceduri, GFR ar trebui să depună întreaga sumă de bani până luni, 14 octombrie, în caz contrar contractul de privatizare desfiinţându-se "de plin drept, fără a mai fi necesară punerea în întârziere, fără orice altă formalitate prealabilă şi fără intervenţia instanţei".
Trebuie să menţionăm că aceeaşi Hotărâre prevede şi faptul că procesul de privatizare va fi încheiat în momentul în care vor fi îndeplinite mai multe condiţii, printre care şi emiterea avizului de către Consiliul Concurenţei, document care, potrivit legii, poate fi întocmit în termen de cinci luni de la momentul notificării CC de către GFR. @N