Potrivit studiului global Kaspersky Consumer Security Risks, realizat de către B2B International şi Kaspersky Lab în vara acestui an, 41% dintre utilizatorii care şi-au pierdut banii ca urmare a fraudelor financiare cibernetice nu au primit nici măcar un ban înapoi.
Teoretic vorbind, chiar dacă hoţii online reuşesc să fure bani dintr-un cont de e-banking sau e-payment, sumele pot fi returnate de către bancă sau ca rezultat al demersurilor legale. Cu toate acestea, studiul B2B International a relevat că succesul este departe de a fi garantat. Numai 45% dintre utilizatorii care au fost victime ale fraudelor online şi-au primit toţi banii înapoi. Alţi 14% au recuperat o parte a banilor furaţi, dar restul de 41% nu au primit nimic.
Ţinând cont de plângerile a 33% dintre victime, banii reprezintă posesiunea cel mai greu de recuperat în cazul furturilor care au loc în timpul operaţiunilor de e-payment. În 17% dintre cazuri banii au dispărut în timpul sesiunilor de e-banking, în timp ce 13% dintre victime erau clienţi ai magazinelor online.
Băncile şi magazinele online returnează banii clienţilor în proporţie mai mare decât sistemele de e-payment – în general numai 12% dintre clienţii online au fost despăgubiţi integral pentru pierderile care au avut loc din cauza unor atacuri malware, iar pentru clienţii băncilor acest procent ajunge la 15%. Unul din zece respondenţi au fost destul de norocoşi încât să îşi primească toţi banii înapoi. Mulţi dintre cei care şi-au pierdut banii – 6% dintre magazinele online, 4% dintre clienţii de online banking şi 4% dintre utilizatorii sistemelor de e-payment – au raportat pierderi de bani nerecuperate.
În acelaşi timp, mulţi utilizatori sunt încrezători că tranzacţiile lor sunt protejate de către furnizorii acestor servicii. Rezultatele studiului B2B International au arătat că 45% dintre respondenţi consideră că ban